tirsdag 25. oktober 2011

Tv, VG, Dagbladet, Sol.no og Mummar al-Gaddafi

Nå vet jeg at Mummar al-Gaddafi ikke er en fyr å si så mye om. Korte fakta er at han overtok Libya under et ublodig millitært angrep i 1969 og har styrt landet med jernhånd siden. Nå er de endelig fri etter å ha tatt denne mannen (les: en værre beskrivelse enn mann).
Men nå var det ikke han jeg skulle skrive mest om, det jeg vil skrive om her, er media. Er det INGEN som jobber innen for media som klarer å tenke seg til at små barn / litt eldre også sitter og ser nyheter, kaster blikk på aviser eller er innpå nettsider der nyheter publiseres? For slike bilder jeg har sett som har blitt fremstil i media etter Gaddafis død, er til og med skremmende for en 21 åring! Jeg blir rystet over at den delen av den norske befolkningen som jobber innenfor media ikke har lært seg sensur!
Jeg drev noen dager etter han var drept og sammenlignet VG og Dagbladet.. Skrøt dagbladet opp i skyene "Åh, her er endelig et media som har skjønt at det går ann å sernsurere!" Men der tok jeg feil.. Lørdags kveld (22.oktober 2011) gikk jeg inn på dagbladet.no for å se over nyhetene, og hva lyste mot meg? Et blodig bilde av en død Gaddafi! Jeg skjemmes...
Til og med SOL.NO som skal være en barnevennlig historie har i dag liggende ute en artikkel der det skrives om Gaddafis død og illustreres med bilder av en død mann ved navn Mummar al-Gaddafi...

For å oppklare litt her da: Jeg syns det er bare bra at man skriver om det, og at man opplyser verden om hva som har hendt, men blodige bilder av torturering skal IKKE vises i media som er tilgjengelig for barn. Vil man se de, burde det finnes andre måter å se de på.

Jeg SKJEMMES!
-Linus Studentus

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar